كارشناس حقوقي ثبتي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس بيان كرد : تا كنون اطلاعات بيش از 13 هزار موقوفات فارس در سامانه جامع بانك اطلاعات موقوفات و بقاع متبركه كشور ثبت شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، محمد جواد طاهريان با اشاره به اينكه اين سامانه از سال 89 راه اندازي شده است، تصريح كرد: در اين سامانه اطلاعاتي چون نام واقف و اطلاعات شخصي وي، نوع وقف، نيت وقف، محل وقوع، ارزش ريالي وقف، مساحت آن و... ثبت مي شود.
 
وي با اشاره به اينكه راه اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در سازمان اوقاف به تاثیرات این یکپارچه سازی امور در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف تصریح کرد : یکی از هدف های اصلی راه اندازی سامانه شفاف سازی عملکرد سازمان و سرعت بخشیدن و افزایش دقت است که این ساماندهی قطعا موفقیت هایی را حاصل نمود و در صورت استمرار، حاصل خواهد کرد.
 
كارشناس حقوقي ثبتي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس اضافه کرد: این ساماندهی و یکپارچگی قطعا برای بسیاری از کارکنان سختی هایی را ایجاد کرده ، اما باید دانست بعد از چند سال گزارش های دقیقي از روند اجرای نیات و بسیاری از امور دیگر در موقوفات، بر اساس سامانه را می توان ارائه کرد و جمع آوری میلیون ها گزینه هایی اطلاعاتی از موقوفات ، رقبات و بقاع متبرکه در نوع خود بی نظیر و در حد یک انقلاب و تحول مدیریتی و اطلاعاتی است.
 
طاهريان با بیان اینکه بر اساس این سامانه تمام نیات و جزئیات موقوفات ثبت شده است، گفت : عملکرد یک موقوفه در طول سال در قالب سامانه مشخص است و می توان سوابق را واضح مشاهده و گزارش داد.
 
وي اذعان كرد: راه اندازی این سامانه مانع افراط و تفریط در عملکرد ها می شود و سهولت در کار را برای ارباب رجوع ، کارمندان و واقفان ایجاد خواهد کرد و با گذر زمان سوابق و عملکرد تمامی موقوفات کشور بصورت شفاف در دسترس خواهد بود.
/2759/